Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa

Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa - Hallo sahabat MALAYSIA SEPEKAN, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa
link : Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa

Baca juga


Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa

Datuk Dr Awang Adek Hussin diumumkan pengerusi Majlis Amanah Rakyat (Mara) menggantikan Tan Sri Annuar Musa yang tamat memegang jawatan itu sejak 10 Ogos lepas.
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Ismail berkata Awang Adek yang juga ketua Umno Bachok akan mula bertugas mulai September 2017.
Januari lalu, Annuar digantung jawatan pengerusi Mara berikutan dakwaan isu penajaan bola sepak Kelantan. Beliau diarahkan bercuti sejak 7 bulan yang lalu.
Annuar bagaimanapun berkata beliau sama sekali tidak terlibat dengan penajaan 2 anak syarikat Mara dengan pasukan bola sepak Kelantan.
Mara kemudiannya menjalankan siasatan dalam berhubung isu itu dan berjanji akan mendedahkan hasil siasatan tersebut kepada media.
Awang Adek mempunyai kelulusan ijazah Matematik dan Ekonomi dari Amerika Syarikat, dan menerima doktor falsafah daripada Wharton School di Universiti Pennsylvania.
Pada 2014, beliau dilantik sebagai duta besar Malaysia ke Washington.
Sebelum itu, beliau pernah menjawat timbalan menteri kewangan di bawah pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi. - FMT


Appear First on Malaysia Sepekan


Demikianlah Artikel Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa

Sekianlah artikel Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Awang Adek pengerusi MARA baru ganti Annuar Musa dengan alamat link https://malaysiasepekan.blogspot.com/2017/08/awang-adek-pengerusi-mara-baru-ganti.html

Subscribe to receive free email updates: